Svarstjänst

Submitted by indhexse on Sun, 02/27/2011 - 23:56.
Få mer tid med telefonpassning!

Har du börjar svara i telefon mer än vad du arbetar? Blir dina kunder bara fler och fler, så att du knappt hinner svara på alla samtal?

Då är en svarsservice något som du behöver. En svarsservice är som ett telefonsvar, fast ”telefonsvararen” är ett företag med en levande telefonist som svarar i ditt företags telefon. Denna sorts telefonitjänst kallas telefonpassning, eller outsourcing telefonpassning. Allt hanteras i ett callcenter.

Det kan vara bra för dig som känner att du har för mycket att göra för att svara i telefon, men ändå inte vill anställa en sekreterare. Du kanske inte har utrymmet, eller också vill du inte betala någon som bara ska svara i telefon, och ingenting annat.

Telefonpassning är relativt nytt, och det är fortfarande många företag som skulle behöva denna svarsservice, men som inte vet vad det är eller vart man får tag på tjänsten.

Det finns olika företag, t.ex. Kalixtele, som erbjuder dessa svarstjänster. De erbjuder även en växeltelefonist.

Växel på distans sker så att det är ett företag långt borta från där du egentligen är, t.ex. ett callcenter i Stockholm, som utger växeln. När folk ringer kopplar de vidare kunderna till ditt företag, och kan därför skicka dem till rätt avdelning eller person.

Med telefonpassning är det massvis med positiva medföljder. Du slipper prata i telefon så ofta, och slösa massor av tid som du faktiskt kunde jobba på. Du slipper att konstant höra en telefon vart du än är. Och du slipper också felringningar eller telefonförsäljning.

Det negativa med outsourcing telefonpassning är att du kommer sakna telefonsignalen. Du kan tycka att det blir lite väl tyst. Du kanske också kommer sakna de pauser som du fick ifrån arbetet när du svarade i telefon. Men det är dock allt.

Det finns olika sorters telefonpassning för att du ska kunna hitta ett bra och billigt alternativ för ditt företag.

För mer info om svarstjänst klicka här.